Hij werkt alweer 18 jaar bij Valveco in Barendrecht: Marco van den Berg. Toen als medewerker magazijn voor het inpakken van orders en deze te bezorgen bij klanten of op Schiphol. Maar na verschillende studies en cursussen is hij al jaren de drijvende kracht achter de logistiek en facility bij het afsluiterbedrijf. En bovendien een trouwe klant van Smart Cleaning Center.

Marco van den Berg, manager Logistics & Facility bij Valveco te Barendrecht

Gouden tip

“Eigenaar Han Tettero ken ik vanaf het moment dat hij in 2010 met Smart Cleaning Center begon. Een vriend tipte mij en daarop heb ik Han uitgenodigd voor een babbel.”

“Han maakt echt waar wat hij zegt. Hij is en doet meer dan alleen schoonmaakproducten verkopen. Heel eerlijk, het gaat mij niet zozeer om de producten van Smart Cleaning Center. Ze verkopen zeker geen rommel, maar je kunt die producten bij meer schoonmaakgroothandels kopen. Het onderscheidt met vrijwel alle andere bedrijven zit ‘m daarin dat Han meedenkt, letterlijk meehelpt en advies geeft waar nodig. Een voorbeeld. Wij hebben twee interieurverzorgsters bij Valveco werken. Toen Han jaren geleden langskwam stelde hij voor om de dames een schoonmaaktraining te geven. Dat heeft hij geregeld. Het resultaat was ernaar en iedereen was blij. Tegelijkertijd heeft hij ook de schoonmaakvoorraadkast geïnspecteerd. We kochten het merendeel van de schoonmaakmiddelen gewoon bij de supermarkt om de hoek, hadden een enorm assortiment waarvan de helft niet erg handig was en veel te veel voorraad. Han heeft alles meegenomen en de voorraadkast opnieuw ingericht met alleen producten die voor ons bedrijf nodig en nuttig zijn. De kast was gelijk halfleeg …”

Hij kijkt ook mee naar de bestellingen. Maken we per abuis een foutje qua hoeveelheid, dan belt Han op en zegt: de hoeveelheid afvalzakken die je nu besteld hebt, dan heb je de komende tien jaar ruim voldoende. Mooi toch? Of hij zegt: joh, neem dit product want dat is veel beter voor jullie.”

Valveco te Barendrecht

Alles van Smart Cleaning Center

In de loop van de jaren is Smart Cleaning Center enorm gegroeid qua assortiment en koopt Marco alle schoonmaakmiddelen en wat Valveco op facilitair gebied nodig heeft bij Smart Cleaning Center. “Van toiletpapier tot afvalbakken, van dispensers tot bureaureinigers, van schoonmaakmoppen tot zeep. Smart Cleaning Center levert echt alles bij ons. Zelfs een product dat niet in hun assortiment zit. Zo gebruikten wij in het magazijn altijd een zeep van Top Finish, een soort garagezeep. De collega’s vonden dit gewoon een topproduct. Destijds geen probleem, ze kochten het speciaal voor ons in.”

Duurzaamheid en scheiden van afval

Smart Cleaning Center vindt duurzaamheid, het milieu en het scheiden van afval belangrijke onderwerpen. Het probeert hiermee zoveel als mogelijk rekening te houden qua productlijnen en denkt hierin mee met de klant. “Voor ons kwaliteitscertificaat ISO 14001 moesten wij onder andere in kaart brengen welke schoonmaakmiddelen wij gebruikten, wat voor verpakkingsmaterialen, enz. Han heeft alles in kaart gebracht en de benodigde artikelomschrijvingen aangeleverd. Hij heeft daarin een voor ons belangrijke bijdrage geleverd.”

Ook op het gebied van afvalscheiding hielp Smart Cleaning Center. “Ik kwam met de vraag: hoe lossen wij dat afval scheiden nu eens netjes op? Han gaf me de tip dat hij een mooie oplossing had dat hij ook in Cultureel Centrum Landvast in Alblasserdam had mogen plaatsen. Het zou ook ideaal voor ons zijn. Inmiddels hebben we de afvalbakken ongeveer vijf jaar staan en het werkt inderdaad prima.”

Efficiënt afval scheiden

De goedkoopste?

De prijs van een product is zeker in deze tijd erg belangrijk. Dat vindt Marco ook. “Net als ieder ander bedrijf kijk ook ik heel kritisch naar de kosten. En dus ook naar de prijzen van de producten van Smart Cleaning Center. Ongetwijfeld ben ik ergens anders goedkoper uit. Maar het bedrijf rekent faire prijzen en ergens anders mis ik die toegevoegde waarde die Han biedt. Die service, dat advies is mij, is ons bedrijf veel waard.”

Alles voor de klant

“Behalve dat Han passie heeft voor zijn producten en zijn bedrijf heeft hij dat zeker ook voor zijn klanten. Han staat letterlijk altijd voor je klaar. Ik voel me weleens bezwaard als ik bel dat ik iets nodig heb. Dan roept hij gelijk: ik kom het vanmiddag wel even brengen. Dat hoeft natuurlijk niet altijd zo snel. Maar als hij ook maar enigszins ruimte heeft of die ruimte kan maken, dan komt hij gewoon. De tip die mijn vriend zo’n 12 jaar geleden gaf, was dus het begin van een jarenlange zakelijke relatie waar ik nog steeds erg blij mee ben.”